«Профільне навчання як шлях до комунікативно-діяльнісного характеру оволодіння іноземною мовою в інтеграції з міжкультурним спрямуванням його змісту».
17 лютого 2014 року відбулась педагогічна рада. Темою обговорення було «Профільне навчання як шлях до комунікативно-діяльнісного характеру оволодіння іноземною мовою в інтеграції з міжкультурним спрямуванням його змісту». Заступник директора з навчально-виховної роботи Товкачевська О.А. в своєму виступі приділила увагу питанню профільного навчання в старших класах гімназії, яке спрямоване на систематизацію та узагальнення мовного, мовленнєвого та комунікативного досвіду учнів гімназії, набутого ними на початковому і середньому етапах навчання. Виступаючі вчителі кафедри іноземних мов гімназії відзначали, що відповідні результати з профільного навчання можуть бути отримані лише за умов злагоджених дій вчителів, що викладають профільний предмет; проводять профільний моніторинг; психологів, які створюють психологічний супровід, та класних керівників.
Директор гімназії М.І. Босенко, аналізуючи думки членів колективу з цього питання, зазначала, що робота з допрофільними 8-9 класами і викладання профільного предмету в 10-11 класах свідчать про великий інтерес учнів гімназії до обраного профілю. Було закцентовано увагу педагогічного колективу на тому, що «модель самовизначення учнів у старших профільних класах нашої гімназії може бути реалізована лише за умови консолідації зусиль учнів та їхніх педагогів, які мають допомогти старшокласникам при формуванні у них поняття про часові перспективи», тобто погляд у майбутнє.
Одна педрада на двох
10 лютого 2014 року вперше в Міністерстві освіти і науки України відбулася спільна педрада працівників департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН і педагогічного колективу столичної гімназії.
Під головуванням заступника Міністра освіти і науки Бориса Жебровського та директора гімназії № 48, народного вчителя України Маріанни Босенко на педагогічній раді обговорювалися шляхи підвищення майстерності вчителя в сучасних умовах.
Насправді ж коло спілкування було значно ширше. Працівники Міністерства почули чимало критичних зауважень і слушних пропозицій, що дало можливість зрозуміти, як учителі сприймають нововведення останніх років. Також педагоги ознайомилися з найближчими планами Міністерства.
Учасники діалогу спробували відповісти на запитання, яким повинен бути учитель у сучасній школі. Педагоги зійшлися на думці, що сучасний учитель – це знавець психології, фахівець, якому необхідні знання ще й з конфліктології. Зокрема, під час підготовки до своїх уроків вчитель використовує інформацію з багатьох джерел та потребує удосконалення знань з комп’ютерних технологій.
Як сказала Маріанна Босенко: «Справжній діалог «учитель – учень» у школі виключає менторський тон учителя, байдужість і формальність. Головне створити у навчальному закладі атмосферу пошани до дитини, а для вчителя – максимально комфортні умови праці, щоб кожен учитель захотів працювати над собою».
Заступник Міністра запевнив, що спільна нарада – гарний початок ще однієї форми зворотного зв’язку. «Для будь-якого чиновника спілкування на рівні очей вкрай важливе. А в цьому випадку воно було ще й приємним».
У засіданні спільної педагогічної ради активну участь взяли директор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, доктор філософських наук, дійсний член НАПН України Іван Зязюн і директор департаменту освіти і науки, молоді та спорту Київської міської державної адміністрації Оксана Добровольська.