Поради батькам
НАЙМИЛІША ДИТЯЧА КНИГА ПРО КОРОНАВІРУС УКРАЇНСЬКОЮ
Пандемія коронавірусу — серйозне випробування для всього світу. І однією з найбільш вразливих частин населення у цій ситуації є діти. Вони стали заручниками незвичних та незрозумілих для них обставин. Змінилися їхні щоденні ритуали та розпорядок дня.
Пояснити ситуацію та заспокоїти дітлахів покликана книжка, що вийшла
7 квітня у британському видавництві Nosy Crow.
Простою мовою вона відповідає на запитання, які цікавлять дітей віком від 5 до 9 років: «Що таке коронавірус? Як він передається? Що станеться, якщо його підхопити? Чи є ліки від коронавірусу? Чому деякі заклади, в які ми зазвичай ходимо, закриті?»
Видавці Nosy Crow запросили до створення книжки всесвітньо відомого ілюстратора Акселя Шеффлера, який охоче доєднався і проілюстрував безкоштовне інформаційне видання, яке пояснює дітям, що таке коронавірус у найкоротший термін. Консультантом виступив фахівець Лондонського інституту гігієни та тропічної медицини професор Ґрехем Медлі. Попри велике навантаження, він переглянув книгу, і його пропозиції, разом із рекомендаціями від очільників молодших навчальних закладів та дитячого психолога, були включені до остаточної версії книги.
Автори книги сподіваються, що вона надасть психологічну та інформаційну підтримку дітям та їхнім батькам і допоможе відповісти на складні запитання у важкі часи.
https://artbooks.ua/coronavirus?fbclid=IwAR2r84G6Mch7OqQiWV-4jgvHSJVLXCB5iFX-E3xjMPauIZf-b8gYcdL9Z9A
Що необхідно знати про творчість у житті дитини.
Творчість може існувати у кожній людині. Процес створення будь-чого без прив'язки до кінцевого результату, вигляду чи того що скажуть про це люди, це процес розслаблення, перезавантаження думок або їх структурування.
Через творчість дитина пізнає світ, відкриває його багатогранність.
Творчість може проявлятися у дрібницях. Коли дитина просить нас подивитися на хмару у вигляді слона або на калюжу яка схожа на чайник чи на слід від крейди що нагадує молнію, це також акт творчості.
Своєю уявою дитина створює новий та неповторний образ
-
Малювання, садівництво оба кераміка заспокоює нервову систему.
-
Танець допомагає самовыразитися.
-
Створення незрозумілих конструкцій або пересування меблів у своїй, дитячій кімнаті - можливість творчо проявити свою індивідуальність.
Під впливом сучасності, теперішні діти навчилися проявляти творчість, не звичним для нас способом. Сторіс в інстаграм з яскравою їжею власного приготування, або ідеальне фото природи, завдяки використанню фільтрів та умілого поєднання кольорів, чи вміння створювати незвичні відео та арт продукти за допомогою різних програм, може також бути актом творчості.
Важливо це помічати, позитивно реагувати та цікавитися тим, як Ваша дитина вміє творчо самовиражатися.
Створення з нуля, чогось власного та неповторного, а воно 100 % буде особливим - надихає та сприяє розвитку уяви та допомагає дитині дивитися на світ цілістно.
Підтримуючи творчий потенціал дитини, дорослі допомагають їй у майбутньому нестандартно мислити, що вкрай важливо для сучасної, успішної людини.
12 порад, як розвинути в дитині впевненість
«Я боюся, що не складу іспит», «Я думаю, що мене не візьмуть у шкільну команду», «Я не впевнений, що зможу грати на гітарі так само добре, як тато». Вам доводилося чути таке або подібне від своєї дитини? Якщо ваша відповідь ствердна – значить, вашій дитині бракує впевненості.
Те, що ви робите або ні; слова, які ви говорите або не говорите дитині; почуття, які ви висловлюєте чи приховуєте – усе це впливає на формування її впевненості у собі. Щоб розвинути в дитині впевненість, ви повинні правильно з нею поводитися.
Розгляньмо, як ви можете діяти, щоб допомогти в цьому дитині.
1. Любов і прийняття
Поза сумнівом, ви любите свою дитину, незважаючи ні на що. Але чи дитина знає про це? Чи усвідомлює, що ви її любите, приймаєте й поважаєте її вибір?
Виявляйте у ставленні до дитини любов, навіть якщо ви не в змозі робити це завжди. Дитина повинна знати, що її люблять і приймають незалежно від її переваг і недоліків. Безумовна любов – це основа для того, щоб дитина виростала впевненою в собі людиною.
Головне – поважайте свою дитину як особистість.
2. Наголошуйте на перевагах, виправляйте недоліки
Ніхто не ідеальний, і діти – не виняток. Але щоб виховати дитину впевненою, ви не повинні зациклюватися на її недоліках.
Виховання дітей варто націлювати на розвиток сильних сторін їх характеру. При цьому дитина повинна почуватися здатною розвиватися й виконувати різні завдання. В іншому разі (наприклад, дитина погано вчиться в школі, зазнає невдач у спорті тощо) допоможіть їй усвідомити її сильні сторони. Розкажіть їй, у чому вона сильна.
Це не означає, що ви не повинні звертати уваги на помилки своєї дитини. Надихніть її вчитися на помилках, але особливу увагу звертайте на її досягнення. Це нагадає дитині, що вона здатна досягти успіху, якщо захоче.
3. Не поспішайте допомагати дитині при перших труднощах
Батькам властиво захищати своїх дітей і робити все, щоб вони не відчували гіркоти поразки, розчарування або болю. Але кидатися на допомогу дитині щоразу, коли вона стикається з найменшою проблемою – погана ідея. Ви можете надавати їй ту чи іншу допомогу, але вирішувати власні проблеми дитина повинна самостійно.
4. Дозвольте дитині приймати рішення
Прийняття рішень – важлива життєва навичка, яку дитина повинна опанувати, щоб стати впевненою в собі. Ухвалення рішень надихає дитину, тому що вона бачить різні можливості, може обирати те, що їй більше підходить. Але поки зрілість ще не настала, дитина не завжди знає, як робити вибір.
Щоб допомогти дитині навчитися приймати рішення, спочатку надайте їй два варіанти на вибір. Наприклад, шестирічній доньці ви можете запропонувати вирішити, що одягти в школу (зрозуміло, у розумних межах). При цьому поясніть їй, що вона не може вибирати, йти до школи чи ні.
Дозволяючи своїй дитині робити здоровий вибір (наприклад, що вдягнути, який фільм подивитися тощо), ви також навчаєте її брати відповідальність за свої рішення.
5. Заохочуйте й розвивайте таланти дитини
У багатьох дітей є особливі інтереси. Одні люблять музику або танці, інші від природи добре малюють. Визначте, у чому саме талант вашої дитини, і розвивайте її здібності. Якщо ваша дитина любить малювати, запишіть її в художню школу. Якщо їй подобається певний вид спорту – віддайте її у спортивну секцію.
Розвиток схильностей і талантів дитини чудово допомагає зміцнити її впевненість у собі.
6. Давайте дитині відповідальність
Один із найефективніших способів зміцнити впевненість дитини в собі – давати їй невеликі завдання, які вона точно зможе виконати. Усвідомлення того, що вона може виконати щось самотужки, може приємно здивувати дитину. Коли ми легко виконуємо те чи інше завдання, не відчуваючи при цьому труднощів, наш мозок «заряджається» й готовий до здійснення нових завдань. Тому найкраще доручати дитині прості домашні справи. Не забувайте похвалити її, коли вона зробить доручену справу добре.
Наприклад, восьмирічній дитині можна доручити годувати собаку щоранку. Коли дитина робитиме це без нагадування, похваліть її.
7. Хваліть дитину, коли вона цього заслуговує
Коли дитина виконує щось не так, батьки часто роблять їй зауваження. Але не менш важливо хвалити її, коли вона все робить правильно. Однак батьки часто забувають про це. Зрозуміло, не варто хвалити дитину за кожну дрібницю, але якщо вона доклала зусиль і впоралася із завданням або робить щось правильно протягом тривалого часу, похваліть її.
Наприклад, якщо дитина декілька тижнів без нагадувань годує собаку, оцініть її зусилля. Навіть просте «молодець» зміцнить її впевненість у собі.
8. Навчіть дитину позитивного самонавіювання
Самонавіювання – це внутрішній діалог із самим собою. Те, що ми собі говоримо щохвилини, значно впливає на нашу самооцінку й упевненість у собі. Наші думки позначаються на наших емоціях та потенційних успіхах. Тому якщо дитина вважає, що може впоратися з будь-якою справою, її шанси на успіх значно зростають.
Переконуючи себе за допомогою позитивних думок, маленькі діти вчаться контролювати себе й досягати життєвого успіху.
9. Ставте дитині реалістичні цілі
Найкращий спосіб змусити дитину сумніватися у власних силах – давати їй завдання, які вона не зможе виконати. Але якщо ви хочете, щоб дитина стала успішною, виросла здоровою й упевненою в собі, ставте їй реалістичні цілі, відповідні її віку.
Наприклад, якщо ви хочете, щоб дитина навчилася грати на фортепіано, це цілком реальна мета. Але нереально очікувати, щоб вона навчилася грати упродовж місяця. У такому разі краще ставити дитині короткострокові цілі: вивчити ноти, навчитися грати прості мелодії тощо. Але якщо ви бажаєте, щоб через місяць занять дитина виграла музичний конкурс, ви налаштуєте її на невдачу й розчарування, а не на впевненість у собі.
10. Дозвольте дитині приймати власні поразки
Як би ви не старалися, ви не зможете вберегти дитину від невдач. Як і всі люди, ваша дитина час від часу зазнаватиме поразок, відчуватиме біль і розчарування. І це нормально. У таких випадках недостатньо просто сказати дитині: «Не похнюплюйся» або «Не бери близько до серця».
Навчіть дитину бути емоційно гнучкою та спокійно приймати перемоги й поразки. Скажіть їй, що іноді зазнавати невдачі – це нормально, і наступного разу вона може здобути бажане, якщо старатиметься.
Дитина здатна вчитися на своїх помилках і виправляти їх наступного разу. Важливо пояснити їй, що невдачі – це природно, і після них завжди можна знайти спосіб досягти успіху.
11. Давайте позитивний приклад для наслідування
Ви не впевнені в собі? Сумніваєтеся у власних здібностях? Якщо так, то чи варто очікувати, що ваша дитина виросте упевненою в собі?
Діти роблять так, як ви робите, а не так, як ви говорите. Дайте раду власним проблемам із самооцінкою та впевненістю в собі, подайте дитині позитивний приклад для наслідування.
12. Заохочуйте дитину висловлювати почуттям
Упевнена в собі дитина може висловити свої почуття, не зазнаючи при цьому дискомфорту і не виявляючи зайвої емоційності або агресії. Упевненість у собі – це здатність виражати почуття у здоровий спосіб, а також знати, коли потрібно зберігати спокій.
Заохочуйте дитину висловлювати почуття усно або письмово. Навчіть її бути спокійною у важких ситуаціях. Поясніть дитині, що не варто придушувати свої почуття, тому що вони можуть проявитися, коли вона відчуватиме труднощі.
Джерело: https://dytpsyholog.com
П’ять шляхів до серця дитини
П’ять шляхів до серця дитини
Іноді діти розмовляють мовою, яку нам дорослим, важко зрозуміти. Це може бути їм лише зрозумілий сленг. Але і нас дорослих – також не завжди розуміють діти, тому що, розмовляючи з ними, ми не завжди можемо висловити свої думки. Але ще гірше, коли ми не завжди можемо висловити дитині свої почуття і любов зрозумілою їй мовою. Чи вмієте ви говорити мовою любові?
Кожній дитині властиво відчувати та сприймати любов батьків по своєму. І якщо батьки знають цю «мову», дитина краще розуміє їх. Любов потрібна кожній людині, інакше їй ніколи не стати повноцінною дорослою людиною. Любов – це найнадійніший фундамент спокійного дитинства, якщо це розуміють дорослі, дитина виростає доброю, щедрою людиною.
Основне батьківське завдання – виростити зрілу та відповідальну особистість. Але які б якості ви не розвивали в дитині, головне – будувати виховання на любові.
Щоб дитина відчувала вашу любов, ви повинні знайти особливий шлях до її серця і навчитися виявляти свою любов виходячи з цього.
Діти по-різному відчувають любов, але кожна дитина потребує її. Існує п’ять способів (основних), якими батьки виражають свою любов до дитини: дотик; слова заохочення; час; подарунки; допомога.
Якщо в сім’ї декілька дітей, то навряд чи мова любові до них однакова. У дітей різні характери, і любов вони сприймають по-різному. З кожною дитиною необхідно говорити її рідною мовою любові. Але для того, щоб успішно впровадити даний підхід, нам варто ще раз підкреслити необхідність безумовної любові до дитини. І важливо пам’ятати, що з дитиною важливо налагоджувати емоційний зв'язок використовуючи декілька шляхів до її серця.
Дотик
Один з найважливіших проявів батьківської любові. У перші роки життя дитини необхідно, щоб дорослі брали її на руки, обнімали, гладили по голівці, цілували, тощо. Тактильна ласка однаково важлива, як для хлопчиків так і для дівчаток. Ви виражаєте свою любов за допомогою ніжних дотиків, поцілунків, цим можна сказати набагато більше, ніж словами «Я тебе люблю».
Слова заохочення
Коли ми хвалимо дитину, ми дякуємо їй за те, що вона зробила, чого досягла сама. Проте не треба хвалити дитинну надто часто, тому що слова втратять свою силу і сенс. Пам’ятайте, що кожна похвала має бути обґрунтованою та щирою. У спілкуванні з дитиною намагайтеся говорити спокійно і м’яко, навіть тоді, коли ви не задоволені. Слід менше вимагати від дитини, частіше просити її: «Ти не міг би …», «Може, зробиш…», «Мені було приємно, коли б ти…». Якщо у вас вирвалося грубе зауваження, слід вибачитися перед дитиною. Пам’ятайте, що постійна критика шкодить дитині, бо вона аж ніяк не є доказом батьківської любові. Кожного дня даруйте дитині приємні слова підтримки, заохочення, схвалення, ласки, які свідчитимуть про любов до неї.
Час
Це ваш подарунок дитині. Ви ніби говорите: «Ти потрібна мені, мені подобається бути з тобою». Іноді діти роблять погані вчинки саме з метою, щоб батьки звернули на них увагу: бути покараним все ж краще, ніж бути забутим. Проводити час разом – значить віддати свою увагу сповна. Форми спільного проведення часу в кожній сім’ї різні: читання казок, бесіди за сімейною вечерею, настільні ігри, гра у футбол, ремонт машини, допомога на дачі, тощо. І як би не були зайняті, хоча б кілька годин на тиждень подаруйте не лише хатнім справам, телевізору, гаджетам, іншим власним уподобанням, а в першу чергу – своїй дитині.
Подарунок
Це символ любові тоді, коли дитина відчуває, що батьки дійсно турбуються про неї. Багато батьків використовують подарунки, щоб відкупитися від дитини. Діти, які одержують такі подарунки, починають думати, ніби любов можна замінити різними речами. Тому пам’ятайте, що справа не в кількості. Не намагайтеся вразити дитину ціною, розмірами, і кількістю подарунків. Якщо ви хочете віддячити дитині за послугу – це плата, якщо намагаєтесь підкупити її – хабар. Справжній подарунок дається не в обмін на щось, а просто так. Сюрпризами можуть бути тільки різдвяні подарунки та подарунки до дня народження. Інші подарунки краще вибирати з дітьми, особливо якщо це одяг. Подарунки не обов’язково купувати. Їх можна знаходити, робити самим. Подарунком може стати все що завгодно: польові квіти, камінчики, чудернацької форми гілочки, пір’ячко, горішок тощо. Головне - придумати, як його подарувати.
Допомога
Материнство та батьківство багато в чому подібні до професій, і дуже не легких. Можна сказати, що кожен з батьків несе відповідальність за виконання довгострокового (принаймні до досягнення дитиною 18 років) контракту, що передбачає ненормований робочий день. Кожного дня діти звертаються до вас з різноманітними запитаннями, проханнями. Завдання батьків – почути їх і відповісти на них. Якщо ми допомагаємо дитині і робимо це з радістю, то душа її наповнюється любов’ю. Якщо батьки буркотять, критикують і сварять дитину, така допомога її не радує. Допомагати дітям – не означає повністю обслуговувати їх. Спочатку ми, звичайно, багато робимо за них. Але потім, згодом, коли вони підростуть, ми повинні навчити їх усьому, щоб і вони допомагали нам.
На кожному етапі розвитку дитини ми використовуємо різні «мови» нашої любові. Тому для батьків важливо обрати саме ту «мову» (дотик, слова заохочення, дотик, час, подарунки, допомога), яка веде до серця дитини.
Гері Чепмен та Росс Кемпбелл «П’ять шляхів до серця дитини»
Кроки назустріч нашим дітям-молодшим школярам,
або як полегшити виховання дитини
|
Ми довіряємо своїй дитині, даємо дитині зрозуміти, що ми віримо в її осмислений підхід до тієї чи іншої справи та можемо на неї розраховувати. |
Детальніше |
|
А ще, ми шукаємо креативні підходи до наших дітей і використовуємо розумне обмеження.Обмежень та заборон не має бути надто багато. Замість чергового «не можна», ми створюємо для своєї дитини ситуацію де «можна». |
Детальніше |
|
Ми любимо своїх дітей і при кожній розмові звертаємося та пояснюємо доброзичливим тоном.Не вказуємо, не наказуємо, не засуджуємо.Зверніть на себе увагу перед тим як щось сказати. |
Детальніше |
|
Наше бажання дати своїм дітям гідне майбутнє допомагає нам бути послідовнимиНе має бути подвійних стандартів, це може призвести до того, що дитина перестане сприймати нас серйозно. |
Детальніше |
|
Узгодженість правил з іншими членами родиниУзгодьте правила та систему виховання з усіма членами родити. Важливо дотримуватися принципу однаковості у вихованні. |
Детальніше |
|
Нам варто заохочувати прагнення наших дітей до самостійностіТак, навіть у цьому віці, дитина може вчитися приймати самостійні рішення і вчитися відповідальності. |
Детальніше |
|
Ми вміємо бути терплячимиІноді дитині дійсно складно одразу переключитися і почути нас, особливо якщо вона зайнята тим, що їй дуже подобається. В такому разі можна використовувати попереджувальні фрази та часові обмеженняНайкраще виховання дитини-власний приклад«Пізнання дитиною світу починається з пізнання людини, а людина відкривається перед дитиною в образі матері і батька.»В.О. Сухомлинський |
Детальніше |
Становлення гімназії
1951 рік |
1951– рік заснування загальноосвітньої школи №48 ім. М.Г. Чернишевського з російською мовою навчання. Спочатку, поки шкільна будівля була ще не готова, учні навчалися в декілька змін, і заняття проводилися в приміщеннях сусідніх шкіл, а згодом всі учні і вчителі перейшли у свій, дуже затишний і красивий дім. Він був збудований за традиціями повоєнних часів, з прекрасним фасадом і класичним вестибюлем, прикрашеним колонами і ліпниною. Змінювалися роки і цілі епохи, так чи інакше вони змінювали внутрішній вигляд школи, але сам будинок залишався вірним своєму урочистому і водночас класичному стилю. |
|
Першим директором 48-ої школи булаНіна Миколаївна Дмитренко(1951-1956 рр.). У важкі повоєнні роки, коли нашому місту так необхідно було створити реальну структуру середніх навчальних закладів, вона, кваліфікований спеціаліст, фізик за фахом, людина з високим інтелектом, а головне - віддана педагогічній справі, стояла біля витоків 48-ої школи Києва. 14 січня 1951 року пролунав перший дзвоник в стінах цього навчального закладу. Почалась копітка і наполеглива робота по створенню педагогічного колективу однодумців, новаторів, які підвищували свою професійну майстерність, відкриваючи для себе поезію педагогічної роботи. Держава високо оцінила натхненну працю Ніни Миколаївни, нагородивши її орденом Леніна і присвоївши їй звання "Заслужений учитель України". Разом з нею розпочали свій трудовий педагогічний шлях учителі Новосельська Л.С., Дубінська М.С., Купрієнко В.В. - люди, які заклали основу стабільного і працездатного колективу 48-ої "гвардійської", як її називали, з любов'ю учні і вчителі.Поступово школа почала набирати темп, стаючи справжньою кузнею педагогічних кадрів. Другим директором цього навчального закладу став чудовий методист, математик за фахом, учасник Великої Вітчизняної війни |
|
Петро Миронович Несенюк(1956-1960 рр.). Він успадкував грамотний і висококваліфікований колектив вчителів, але новий директор продовжував вчитися сам і навчав молодих колег. Тоді було створено методичний кабінет, де він зібрав перші необхідні матеріали - це були зерна копіткої та наполегливої роботи колег. Петро Миронович приділяв велику увагу вихованню учнів. Було започатковано хор хлопчиків, який брав участь в міських та районних конкурсах і олімпіадах. Діяльність цієї чудової людини було відзначено медаллю А.С.Макаренка та Знаком "Відмінник народної освіти України". Пізніше Петро Миронович був переведений на роботу в школу № 33, але зв'язків з рідною 48-ою школою він ніколи не поривав. |
|
Любов Ісаївна Браницька(1960-1976 рр.) очолила школу і стала її третім директором. Зацікавлена в своїй роботі, ініціативна і дуже енергійна людина, вона продовжила традиції своїх попередників, визначивши головне завдання, - надання глибоких знань учням з основ наук і їх практичне застосування. Дуже велике значення приділяла Любов Ісаївна розвитку естетичного виховання молоді, підтримуючи творчі зв'язки з Консерваторією ім. П.І. Чайковського, Театральним інститутом ім. І.Карпенко-Карого, Театром опери та балету ім.М.Лисенка. На рахунку директора були цікаві зустрічі з письменниками і композиторами, вечори класичної музики і поезії, експедиційні походи, пошукова робота. Високий науковий рівень викладання предметів забезпечував учням призові місця на олімпіадах в районі і місті.Добрими помічниками в тих справах були заступники директора Трясунов В.І., Козей Н.В., Курпієнко В.В. - люди відповідальні і досвідчені, роботу яких знали і в районі, і в місті. |
|
Одна з них і стала наступним, четвертим директором 48-ої.Віра Василівна Купрієнко(1976-1986 рр.), чий педагогічний стаж 55 років, 45 з них віддала вона нашій школі, спочатку як вчитель української мови і літератури, потім як заступник директора з навчально-виховної роботи, а з 1976 по 1986 рр. - як директор школи.Чесна і принципова, вона глибоко знала педагогіку і була спроможна спрямувати роботу педагогічного колективу на вирішення важливих освітніх питань. Віра Василівна вчила своїх колег вчитися, по краплях збираючи ті паростки нового, що з'являлися в педагогічній науці тих часів.Вона була вдячна колегам, що працювали з нею, - за творчість, відданість справі і любов до дітей. Це були першопрохідці, які запалювали своєю енергією серця дітей: Комарова СД., Шиндер Г.І., Рябова Є.П., Далада С.Д., Котляревська Р.А., Плисецька І.В.Віра Василівна обиралася депутатом райради, надавала практичну допомогу молодим вчителям і директорам шкіл, щедро ділилася своїм педагогічним досвідом. Відмінник народної освіти, учитель-методист Віра Василівна відзначена багатьма нагородами, серед яких орден "Знак Пошани".Здається, ніби-то вчора прийшли до школи молоді колеги Віри Василівни - Габович Надія Опанасівна, Єременко Людмила Авксентіївна, Товкачевська Олена Анатоліївна, Печерська Інна Олексіївна, які кожним своїм кроком підтверджували високе звання "вчителя школи № 48". |
|
У 1986 році колектив очолила молодий, дуже енергійний і ініціативний керівник -Маріанна Іванівна Босенко. |
1991 рік |
- школа набула статус школи – гімназії з українською мовою навчання; розроблена Концепція становлення і розвитку гімназії на 1991-2001 р.р. |
1992 рік |
- створено раду учнівського самоврядування гімназії, розроблено правила гімназійного братерства. |
1992 рік |
- започатковано нову традицію – День самоврядування: всі уроки в гімназії проводять батьки учнів – відомі вчені, політики, актори, фахівці з різних професій. |
1993 рік |
- обрано піклувальну раду і батьківську раду гімназії, розроблено перше положення про батьківську раду гімназії. |
1994 рік |
- розроблено перший варіант авторської програми«Культура життєвого самовизначення». |
1995 рік |
- вийшов перший випуск гімназійної газети «Вісті з Прорізної». |
1996 рік |
- гімназії надано статус гімназії гуманітарного спрямування. |
1996 рік |
- перший випуск альманаху дитячої творчості «Щасливий дар душі». |
2000 рік |
- започатковано нову традицію «Зоряний крок гімназиста». |
2001 рік |
- 10-річчя гімназії – започатковано нову традицію День Наума – посвята в члени ордену «Інтелект гімназії». |
2001 рік |
- за вагомий внесок у розвиток освіти та виховання молоді колектив гімназії нагороджено Почесною грамотою Кабінету Міністрів України. |
2001 рік |
- Указом Президента України на честь 10-річчя гімназії вчителям Товкачевській Олені Анатоліївні та Габович Надії Опанасівні присвоєно звання «Заслужений вчитель України», заступнику директора з навчально-виховної роботи Наумовій Зої Федорівні «Заслужений працівник освіти України», директору гімназії Босенко Маріанні Іванівні – вручено орден княгині Ольги ІІІ ступеня. |
2002 рік |
- створення гімназійного театру «Ніка». |
2002 рік |
- створення наукового товариства учнів «Ерудит». |
2003 рік |
- Наказом № 275 від 28.10.2003 року Головного управління освіти і науки м.Києва гімназія визнана одним із кращих загальноосвітніх навчальних закладів міста. |
2004 рік |
- наукове товариство «Ерудит» стає колективним членом Малої Академії наук міста Києва. |
2004 рік |
- за результатами атестаційної експертизи наказом № 351 від 17.12.2004 р. Головного управління освіти і науки гімназія визнана атестованою з відзнакою. |
2004 рік |
- після десяти років експерименту, авторська програма«Культура життєвого самовизначення» рекомендована Міністерством освіти і науки України до впровадження в практику роботи загальноосвітніх навчальних закладах України. |
2008 рік |
- гімназійному театру «Ніка» наказом Міністерства освіти і науки України № 733 від 05.08.2008 р. присвоєно почесне звання «Зразковий художній колектив» |
2010-2011 навчальний рік |
- гімназія перейшла на профільне навчання, обравши профіль – іноземної філології. |
2011 рік |
- на честь 20-річчя гімназії Указом Президента України вчителям Гончаруку Миколі Дмитровичу та Червінській Надії Михайлівні присвоєно звання «Заслужений вчитель України», директору гімназії Босенко Маріанні Іванівні присвоєно звання «Народний учитель України». |
2013 рік |
- Гімназійному театру «Ніка» наказом Міністерства освіти і науки України № 344-к від 15.07.2013 р. присвоєно почесне звання «Народний художній колектив». |
2013 рік |
- Наукове товариство учнів «Ерудит» за велику цілеспрямовану роботу з творчо обдарованою учнівською молоддю нагороджено грамотою Президієї Національної Академії Наук України. |
2013 рік |
- Сертифікатом Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) засвідчено, що гімназія – переможець проекту «Довіра до освіти». |
2014 рік |
- за результатами атестаційної експертизи наказом № 365 від 10.06.2014 р. Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради на підставі висновку Київської міської регіональної експертної ради з питань ліцензування та атестації навчальних закладів гімназію №48 визнаноАТЕСТОВАНОЮ З ВІДЗНАКОЮ. |
2016 рік |
06 квітня 2016 року трудовий колектив гімназії №48 нагороджений Грамотою Верховної Ради України за заслуги перед українським народом |
2016 рік |
З 2016 року гімназія бере участь у дослідно-експериментальній роботі Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету ім. Б. Грінченка «Програма розвитку професійної компетентності педагогічного персоналу навчального закладу».За час проведення експерименту вчителі гімназії взяли участь у десятках тренінгів, семінарах, практичних курсах, навчання на яких зарахувалося як частина пролонгованого курсу (за накопичувальною системою) |
2018 рік |
За значний особистий внесок у культурно-освітній розвиток України, вагомі трудові здобутки та професіоналізм присвоєно почесні звання «Заслужений працівник освіти України» - Бураковій Світлані Юріївні – заступникові директора з навчально-виховної роботи гімназії №48 та Чистяк Олені Іллівні – заступникові директора з виховної роботи гімназії №48 |
2018 рік |
Підтверджено почесне звання «Народний художній колектив» - театр «Ніка» гімназії №48 Шевченківського району міста Києва (Наказ Міністерства освіти і науки України від 28.09.2018 №1035) |
2020 рік |
Нестандартний рік в уиовах карантину: навчання в онлайн форматі.- Рекомендації щодо організації гурткової роботи в період карантину. |
2021 рік |
Ювілейний рік. 30- річчя гімназії №48 та 70 річчя від дня заснування школи. Привітання від випускників, учнів, членів ради самоврядування та вчителів на YOUTUBE |
2021 рік |
01 жовтня 2021 року з нагоди святкування професійного свята – Дня працівників освіти – за сумлінну працю, творчий підхід до викладання основ наук та відданість справі директор гімназії – М. Босенко нагородила відзнакою «За відданість справі» вчителів:
Маріанна Іванівна вручила нагрудний знак «Знання, душу, серце - дітям» вказаним вчителям гімназії під час святкування професійного свята. Подякою Міністерства освіти і науки України нагороджено Власову Ірину Олександрівну- вчителя математики гімназії №48, - за сумлінну та бездоганну працю, плідну педагогічну діяльність, високі досягнення у навчанні та вихованні учнівської молоді. Почесною грамотою Київської мвської організації профспілки працівників освіти і науки України нагороджено Чумак Тетяну Леонідівну - голову первинної профспілкової організації, завідувача бібліотекою гімназії №48, - за самовіддане служіння профспілковій справі, активну роботу, спрямовану на захист трудових, соціально-економічних прав та інтересів освітян, зміцнення і збереження профспілкової єдності та з нагоди Дня працівників освіти. |
2021 рік |
З нагоди 30-річчя гімназії №48 та 70-річчя від дня заснування школи
|
2022 рік |
УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №676/2022
|
2023 рік |
В останній період освітня діяльність гімназії№48 направлена на набуття учнями необхідних компетенцій для реалізації їх природніх задатків, прищеплення навичок соціальної адаптації, формування у них критичного мислення.
|
До уваги випускників
ДПА для 11-класників відбудеться у форматі ЗНО. Складатимуть 3 предмети: обов’язково українську мову, на вибір історію України або математику, ще 1 предмет на вибір з: біологія, хімія, фізика, географія, а також англійська, французька, німецька, іспанська, російська мови. Почнеться сесія ДПА і ЗНО 23 травня з іспиту з української мови та літератури.
Увага: іноземна мова, на відміну від попереднього року, не обов’язкова для складання, це лише один предмет із переліку на вибір.
Увага: якщо випускнику потрібно скласти і математику, та історію України, він обирає один із цих предметів 2‑м, а один – 3‑м у складанні.
Випускник може скласти ДПА і з математики, і з історії України
Всі тести розроблені за програмою рівня «стандарт». Українську мову складатимуть як ЗНО з української мови та літератури, але для визначення оцінки ДПА врахують тільки відповіді з української мови та власне висловлення. Іноземна мова, математика та історія України теж розділені таким чином: для врахування ДПА обирають тільки частину запитань, вони позначені в тестовому зошиті. Приміром, щодо історії України знадобляться тільки відповіді з періоду XX-XXI ст. У ДПА з решти предметів враховуватимуть цілісний тест.
Важливо: про ЗНО
Вадим Карандій повідомив, що за попередніми розрахунками ЗНО 2017 року складатимуть 270 тис. осіб, які напишуть 950 тис. тестів.
Як і 2016 року, на ЗНО винесено 12 предметів, скласти можна 4 з них, для вступу до вищого навчального закладу обов’язково слід скласти українську мову та літературу.
Увага: для ДПА достатньо лише відповідей з української мови, але їх недостатньо, якщо випускник планує далі вчитися у виші.
ЗНО з іноземних мов, крім англійської, складатимуть в один день. 2016 року лише двоє осіб мали потребу складати ЗНО з різних іноземних мов. Ті, в кого є така потреба 2017 року, зможуть скласти одну іноземну в основну сесію ЗНО, а другу – в додаткову сесію.
Для ДПА достатньо лише відповідей з української мови, для ЗНО потрібні відповіді з мови та літератури
Терміни завершення навчального року і проведення випускних вечорів залежатимуть від оголошення результатів ЗНО. Ті результати, що зараховують і як ДПА, мають бути внесені в атестати. УЦОЯО оголосить результати орієнтовно 15-23 червня. Вони будуть розміщені на інформаційних сторінках учасників на сайті УЦОЯО, результати ДПА надішлють до шкіл в електронному вигляді.
Реєстрація для участі в ЗНО відбудеться традиційно в електронному вигляді, випускників цього року мають зареєструвати у їхніх школах.
Програми, за якими складатимуть ЗНО, викладені на сайті УЦОЯО. З минулого року внесено зміни в українську мову та літературу, історію України, математику, біологію, географію, фізику, хімію, російську мову. Дію нових програм з іноземних мов призупинено на рік, щоб провести додаткові дослідження і апробацію ЗНО за цими програмами. До кінця жовтня на сайті мають з’явитися і характеристики кваліфікаційних робіт, за якими складатимуть іспити.
Можна пройти пробне тестування, воно відбудеться 1 та 8 квітня 2017 року. Реєструватися на пробне ЗНО треба в січні, участь в одному оплачуватиметься приблизно в 120 грн.
Пробне ЗНО відбудеться 1 і 8 квітня. Коштуватиме приблизно в 120 грн
15 липня почнеться вступна кампанія. 2016 року часом зависала Єдина електронна база з питань освіти, оскільки час на завантаження всіх документів і оформлення заявок був обмежений, система перевантажувалася. Зараз розробляють алгоритм, за яким вступник заздалегідь зможе створити особистий кабінет і вносити в нього всі документи, коли вони з’являтимуться. Умови прийому до вищих навчальних закладів 2017 року оформлені в проекті, з яким працює робоча група.
Що необхідно знати випускнику (додаткова інформація)
http://osvita.ua/school/52338/
Календар ЗНО-2017
Предмет |
Дата складання ЗНО |
Розміщення на сайті УЦОЯО правильних відповідей до завдань ЗНО |
Визначення результатів і порогового балу |
Розміщення на інформаційних сторінках учасників їхніх результатів ЗНО |
Передавання до шкіл відомостей з результатами ДПА |
українська мова та література |
23.05.2017 |
24.05.2017 |
до 14.06.2017 |
до 15.06.2017 |
до 15.06.2017 |
іспанська мова |
25.05.2017 |
26.05.2017 |
до 14.06.2017 |
до 15.06.2017 |
до 15.06.2017 |
німецька мова |
25.05.2017 |
26.05.2017 |
до 14.06.2017 |
до 15.06.2017 |
до 15.06.2017 |
французька мова |
25.05.2017 |
26.05.2017 |
до 14.06.2017 |
до 15.06.2017 |
до 15.06.2017 |
англійська мова |
29.05.2017 |
30.05.2017 |
до 14.06.2017 |
до 15.06.2017 |
до 15.06.2017 |
математика |
31.05.2017 |
01.06.2017 |
до 14.06.2017 |
до 15.06.2017 |
до 15.06.2017 |
історія України |
02.06.2017 |
06.06.2017 |
до 16.06.2017 |
до 19.06.2017 |
до 19.06.2017 |
російська мова |
06.06.2017 |
07.06.2017 |
до 16.06.2017 |
до 19.06.2017 |
до 19.06.2017 |
біологія |
08.06.2017 |
09.06.2017 |
до 16.06.2017 |
до 19.06.2017 |
до 19.06.2017 |
географія |
12.06.2017 |
13.06.2017 |
до 22.06.2017 |
до 23.06.2017 |
до 23.06.2017 |
фізика |
14.06.2017 |
15.06.2017 |
до 22.06.2017 |
до 23.06.2017 |
до 23.06.2017 |
хімія |
16.06.2017 |
19.06.2017 |
до 22.06.2017 |
до 23.06.2017 |
до 23.06.2017 |
Звіт гімназії № 48 за 2015-2016 н.р.
![]() |
Звіт гімназії № 48за 2015-2016 н.р. |
ПОРАДИ БІБЛІОТЕКАРЯ
![]() |
Перелік обраних підручників
ПОРАДИ БІБЛІОТЕКАРЯ
Мова буде йти тільки про книги у звичному (паперовому) вигляді, не зважаючи на пріоритет електронних книг .
Ядром сімейної бібліотеки має бути класика дитячої літератури.
Це твори В.Носова, О.Волкова, Р.Погодіна, В.Нестайка, В.Близнеця та ін.
Неминущі цінності для дітей малого віку мають і багато перекладних видань Серед них книги С. Лагерлефа, О. Уайльда, Р. Кіплінга, Д. Толкіна, А.Ліндгрен, А.Сент-Екзюпері. Ряд книг зарубіжних письменників для дітей 7-10 років видано в переказах. Наприклад, книги Е.Распе «Пригоди барона Мюнхгаузена», Д.Свіфта «Мандри Гуллівера», Д.Дефо «Робінзон
Крузо» та ін..
Особливе місце в книжковому зібранні для дітей молодшого шкільного віку має вічна книга «Біблія» в дитячому виданні. Без читання цієї книги неможливо зрозуміти великі твори мистецтва, створені за її сюжетами.
В своєму роді до «Вічної книги» можна віднести і «Міфи давньої Греції».
Знайомство дітей з міфологією давньої Греції звичайно починається з переказів «Міфів» - з « Пригод Одіссея» та Гомерової «Іліади». Для вибіркового читання можна порадити книгу М.Куна «Легенди і міфи давньої Греції».
Велике значення для дітей молодшого шкільного віку мають кращі книги пізнавального характеру, серед яких значне місце належить історичній та природничій тематиці. Гарно мати у себе вдома книги про Другу світову війну, що розповідають про історичний подвиг народу , який захистив світ від фашизму, наприклад - С.Алексєєва «Богатирські прізвища» , «Сто розповідей про війну». Добре знання минулого дає змогу краще зрозуміти сучасність і визначити орієнтири на майбутнє. Зараз з’являється багато книг про справжніх народних героїв України, в яких йдеться про честь і гідність української нації. Є всі підстави сподіватись, що про них та інших, поки що невідомих героїв, розповідатимуть нові книги і кінофільми.
Із історичних книг безумовну цінність мають книги з історії України для дітей /тов.«Знання»/, Г.Хоткевича, І.Крип’якевича «Було колись в Україні», В.Балагура «Меч і книга» (історичні оповідання) та ін..
Батькам слід звернути увагу на книги серії «Життя видатних дітей».
З природничих енциклопедичних видань фахівці виділяють книгу Л.Колвіна і Е.Спієра «Живий світ: енциклопедія», яка уявляє собою цікавий путівник по нашій планеті. Енциклопедії «Книга ерудита», «Планета Земля» ,
«Про все на світі» та ін.. видавництва «Махаон».
Серед природознавчих безсмертних книг можна назвати книги В.Біанки, М.Пришвіна, В.Кави, О. Копиленка, Ю Старостенка, Сетона-Томпсона, Дарелла та ін..
Дуже добре, якщо в вашій домашній бібліотеці залишився від попередніх поколінь енциклопедичний словник «Что такое? Кто такой?» в 2-х томах. Він вперше вийшов в 1968 році в видавництві «Педагогіка» і з тих пір неодноразово перевидавався. Цю енциклопедію фахівці дитячої літератури називали проривом у світовій педагогіці, що не має аналогів і сьогодні. Одне з важливих переваг цієї книги в тому, що вона спонукаєдитину не спинятися на отриманій інформації, а йти далі, розширювати і поглиблювати свої знання.
Якщо фонд домашньої бібліотеки для дітей початкової школи формують батьки, то школярі середньої ділянки і старшокласники головним чином самі визначають, які книги їм потрібні для домашнього користування.
Багато тут диктується шкільною програмою. Інформаційні вимоги зростають і ускладнюються. Наповнення домашньої бібліотеки помітно індивідуалізується, все чіткіше дають взнаки гендерні розбіжності. Дівчата в цей період схиляються до книг, призначених саме для них, а хлопці віддають перевагу книгам про мужніх, сильних героїв, детективам, пригодам. На вибір літератури впливають відвідування гуртків, секцій, факультативів. Різноманітність уподобань, притаманне підліткам, впливає на комплектування особистої бібліотеки, яка набуває підчас хаотичний, безсистемний характер.
Хоча якби не різнились інтереси підлітків в їх читанні є багато спільного, характерного даному віку. У всі часи підлітковий вік вважався важким: метушливим, нервовим. «…Майже кожен підліток проходить період страшенної самотності, невпевненості й беззахісності. Ти вважаєш, що віддалений від усіх невидимою стіною і ніхто тебе не розуміє…» (з книги відомого рок-музиканта Ді-Снайдера «Курс виживання для підлітків»)
Звідси пошуки себе, стремління знайти в літературі підтримку.
Особливо значні для підлітка художні твори з героями-однолітками. Тому бажано мати під рукою книги, перевірені часом: В.Железникова «Опудало»,
В. Тендрякова «Весенние перевертыши», А.Костецький «Постукай у моє вікно», Н.Забіла «Вибрані твори» та ін. Із сучасних творів увагу батьків і самих підлітків обов’язково привернуть книги: І.Роздобудько, Л.Дереша,
К.Харченко, Т.Прохаська та ін..
Модель дитячого читання складається з різних блоків. Серед них ділова, розважальна, пізнавальна книга. Особливо треба відмітити декілька книг по психології , зорієнтованих на розвиток самосвідомості підлітка через систему казок, оповідань, загадок, тренінгів. До таких можна віднести книги:
Ю.Б.Гіппенрейтер «Спілкуватись з дитиною як…»;
Вайолет Оклендер «Вікна в світ дитини». Це книги про людину. Вони побудовані, як бесіди з батьками і дітьми про головні питання буття, про цінності життя, любові, материнства.
Серед довідкової літератури, найбільш корисна для домашнього книжкового зібрання можна віднести українські та закордонні енциклопедії, до яких діти будуть неодноразово повертатися. Раджу «Енциклопедію для дітей» видавництва «Росмен», « Енциклопедію про все на світі» видавництва «Махаон-Україна», «Універсальний словник-енциклопедія» (УСЕ) видавництва «Ірина», «Світ дикої природи» та ін..
Користуючись домашньою бібліотекою, постійно звертаючись до книг, що стоять на книжкових полицях, члени сім’ї особливо виділяють книги «довгожителі», які передають з покоління в покоління. Особливу теплоту викликають книги з автографами дарувальників; книги -«порадники», в яких зібрані корисні поради для всієї родини; книги -«виручалочки», які негайно дають відповідь на запитання.
Читаючи книгу, потрібну сьогодні, не можна забувати про минулий досвід читання: домашня бібліотека тим корисна, що в будь-яку хвилину можна взяти книгу з полиці і перечитати її повністю, або уривками, пригадати як вона з’явилася в вашій бібліотеці. Саме про збирачів домашніх бібліотек кажуть: «Не тільки ви збирали книги, але і вони збирали вас».
Домашня бібліотека – єднання поколінь.
Передплатіть журнали і газети для своєї дитини (на його ім’я!!!) з урахуванням його уподобань. Нехай дитина разом з вами обере потрібний журнал (газету) з передплатного каталогу видань України «Преса». Обрані самостійно видання він буде читати з більшим бажанням.
ПОРАДИ БІБЛІОТЕКАРЯ
Нерідко батьки жаліються на те, що дитина не проявляє цікавості до читаня. Однак багато дітей починають читати («розчитуються») після того, як відкриють для себе дійсно цікавий й захоплюючий твір.
Самі популярні серед таких «розчитаних» книг : «Вредные советы» Гр. Остера, «Денискины рассказы» В.Драгунского, «Тореадори з Васюківки « Вс.Нестайка, дитячі детективи Енід Блайтон, «Тайный дневник Адриана Моула» Сью Таунсенд, книги про Гаррі Поттера.
А є навіть така серія, що називається «Книга, котра вчить любити книги навіть тих, хто не любить читати».
А яку літературу адресувати батькам, щоб краще зрозуміти своїх чад, в тому числі і коли стосується навчання?
Раджу почитати книги знаного психолога Юлії Гиппенрейтер «Общаться с ребенком. Как?» и «Продолжаем общаться с ребенком. Так?» про те, як нескладно говорити і давати реальні працюючі рекомендації; «Ваш непонятный ребенок» Катерини Мурашової присвячується проблемам виховання і психологічного розвитку дітей дошкільного і шкільного віку; «Дисциплина без драм. Как помочь ребенку воспитать характер» автори Тіна Пейн Брайсон, Деніел Сігел про те, як поводити себе батькам, втомленим воювати з незробленими уроками та інші проблеми.
ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ
-
Прищеплюйте дітям інтерес до читання з раннього дитинства.
-
Купуючи книги, обирайте яскраво оздоблені і цікаві за змістом. Купуйте по можливості книги авторів, що полюбилися Вашій дитині. Формуйте особисту бібліотечку Вашому сину чи доньці.
-
Систематично читайте самі. Це формує у дитини звичку бачити в домі книгу завжди.
-
Обговорюйте в сім’ї книгу, яку прочитали, навіть якщо Вам не сподобався твір. Це сприяє розвитку мовлення і Вашого і Вашої дитини.
-
Рекомендуйте дитині книгу свого дитинства, обговорюйте разом свої враження від прочитаного.
-
Читання вголос допомагає розширити словниковий запас дітей, а також розвиває навички слухати і зосереджувати увагу. Читання вголос зближує батьків і дітей. Читають всі по черзі (час читання приблизно 40-45 хвилин).
-
Прищеплюйте навички культурного та бережливого ставлення до книги.
-
Спільне читання – найбільш легкий засіб розвитку навиків читання у дітей. Розглядання, обговорення і читання книг – важливий момент, за допомогою якого батьки мають змогу прищепити інтерес до читання.
-
Малюнки за мотивами улюблених книг є для дитини одним з засобів вираження своїх вражень від прочитаного.
-
Спробуйте разом з дитиною скласти свою версію закінчення твору. Перевага таких історій - в більш глибокому розумінню прочитаної книги.
-
Даруйте своїй дитині гарні книги з дарчим записом – добрими і теплими побажаннями. Згодом вони стануть нагадуванням про традиції рідної домівки, про дорогих і близьких людей.
АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ
Бібліотеку гімназії цікавлять відношення дітей і батьків до книг і читання.
Ваші відповіді допоможуть це з’ясувати і покращити роботу бібліотеки.
1. Як Ви ставитесь до читання?
а) самі любите читати
б) не дуже
в) байдуже
2. Як часто Ви читаєте?
а) постійно
б) доволі часто
в) рідко
3. Визначте в порядку зменшення свої жанрові уподобання при виборі
книги:
а) класика
б) детективи
в) пригоди
г) фантастика
д) сучасна проза
є) жіночий роман
ж) поезія
з) періодика
і) інші (що саме)
4. Чи є у Вас вдома дитяча література? Скільки приблизно?
5. Які читацькі уподобання проявляє Ваша дитина? Що саме і про що
любить читати?
6. Які дитячі журнали Ви передплачуєте; купуєте; берете в бібліотеці?
7. Чи часто Ви читаєте своїм дітям книги?
а) щоденно
б) рідко
в) ніколи
8. Чому Ви хочете, щоб Ваша дитина любила читати?
9. Що на Вашу думку дає читання сучасній дитині?
10. Яку допомогу Ви хотіли б отримати від бібліотеки гімназії?.
10 ПРИЧИН ЧИТАТИ
Сімейне читання має дійсно унікальну змогу створювати теплу сімейну атмосферу та успішну підставу для розвитку особистості дитини
-
Якщо Ви здатні приділяти увагу дітям, вони знають, що Ви їх любите.
-
Читання для дітей робить з них читачів в майбутньому.
-
Дитячі книги так гарно написані, що будуть цікавими навіть для дорослих.
-
Ілюстрації в книгах збагачують дітей, спонукають їх до творчості.
-
Книги допоможуть Вашім дітям навчитися мислити і фантазувати.
-
До тих пір, поки діти вчаться читати, вони вважають Вас чарівником, що створює магію зі слів.
-
Читання вголос сприяє розвитку уваги дитини.
-
Ви створюєте прекрасні спогади про сімейні вечори теплого взаємного спілкування.
-
Книги здатні прищепити дітям цінності, які вони пронесуть через все життя.
-
Рано чи пізно, Вам обов’язково подякують за розумну та виховану дитину.
Радимо прочитати на канікулах
книги сучасних українських авторів
Миргородська Даша
МИРГОРОДСЬКА ДАША 10- А клас - кандидат в майстри спорту з художньої гімнастики
Жмендак Тетяна
Жмендак Тетяна
Презентація класного колективу 9-Б класу «Стиляги шоу»
08 грудня 2015 року відбулась презентація класного колективу 9-Б класу «Стиляги шоу», присвячена святкуванню 65-річчя з дня заснування навчального закладу та 25 – річчя рідної гімназії №48. Неповторні стиляги, які є позитивними, креативними людьми і люблять життя, продемонстрували свою багатогранність у фантастичних танцювальних композиціях, балеті, показі мод, піснях, грі на музичних інструментах. Вразили присутніх відео презентації з унікальними демонстраціями з фігурного катання та кінного спорту та неперевершений виступ класного керівника Давидова А.П. з авторською піснею.
Учні вдало долучилися до святкування ювілейного року нашої любої гімназії, подарували незабутні враження та гарний настрій всім присутнім.