Правила проведення ІІ (міського) етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Київського територіального відділення Малої академії наук України (Київської Малої академії наук учнівської молоді)
Правила
проведення ІІ (міського) етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту
науково-дослідницьких робіт учнів-членів Київського територіального відділення Малої академії наук України
(Київської Малої академії наук учнівської молоді)
1. Мета та завдання
1.1. ІІ (міський) етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Київського територіального відділення Малої академії наук України (Київської Малої академії наук учнівської молоді) (далі – конкурс) проводиться в рамках Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України з метою:
- духовного, творчого, інтелектуального розвитку учнівської молоді, формування навичок самостійного наукового дослідження, систематичної роботи у гуртках, клубах, наукових товариствах, профільних секціях Київської Малої академії наук;
- створення умов для розкриття творчого потенціалу учнів;
- залучення старшокласників до науково-дослідницької, експериментальної, конструкторської та винахідницької діяльності;
1.2. Основними завданнями конкурсу є виявлення та підтримка обдарованих дітей, залучення інтелектуально і творчо обдарованої учнівської молоді до науково-дослідницької роботи, формування у них активної громадянської позиції, виховання самостійності, наполегливості, вміння формувати та обстоювати власну думку.
-
Учасники конкурсу
2.1. Участь у конкурсі беруть учні (вихованці) 9‒11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, учні, слухачі професійно-технічних навчальних закладів, вихованці (учні, слухачі) позашкільних навчальних закладів, студенти вищих навчальних закладів І-ІІ рівня акредитації, які навчаються у місті Києві та активно займаються науково-дослідницькою діяльністю (далі ‒ учасники).
Конкурс проводиться окремо для учнів 9-х, 10-х, 11-х класів відповідно до Переліку наукових відділень та секцій ІІ (міського) етапу.
2.2. До ІІ (міського) етапу конкурсу допускаються переможці І етапу:
- учні 9-х класів ‒ автори дослідницьких або реферативних робіт
з елементами дослідження;
- учні 10‒11-х класів ‒ автори науково-дослідницьких, експериментальних, конструкторських робіт.
2.3. У конкурсі можуть брати участь учні (вихованці) 7‒8 класів загальноосвітніх навчальних закладів за умови виконання ними випробувань
із базових дисциплін за програмами для 9 класу. Якщо ця умова
не виконується, то такі учні можуть брати участь поза конкурсом без написання контрольних робіт.
2.4. Учасник конкурсу може брати участь не більше ніж у трьох наукових секціях за умови подання відповідної кількості науково-дослідницьких робіт за напрямами цих секцій.
У разі неспівпадання базових дисциплін (для написання контрольних робіт) у наукових відділеннях і наукових секціях, в яких учасник бере участь, він повинен написати ту кількість контрольних робіт, яка відповідає кількості поданих науково-дослідницьких робіт.
2.5. Втручання батьків учасників, педагогічних та наукових керівників учнівських робіт, інших осіб у процедуру проведення конкурсу, розгляду апеляційних заяв учасників, у роботу організаційного комітету та журі забороняється.
-
3. Програма та умови визначення результатів конкурсу.
Таблиця оцінювання складових конкурсу
Складові конкурсу |
Відділення |
|
Науки про Землю, Технічні науки, Комп’ютерні науки, Математика, Фізика і астрономія, Економіка, Хімія та біологія, Екологія та аграрні науки |
Історія, Філософія
|
|
Максимальна сума балів |
Максимальна сума балів |
|
Заочне оцінювання науково-дослідницької роботи |
20 |
25 |
Оцінювання навчальних досягнень з базової дисципліни |
33 |
30 |
Захист науково-дослідницької роботи |
47 |
45 |
УСЬОГО |
100 |
100 |
3.1. Заочне оцінювання науково-дослідницьких робіт – членами журі перевіряється дотримання учасниками вимог до учнівських науково-дослідницьких робіт щодо написання, оформлення та представлення (розділ 8).
Критерії для оцінювання науково-дослідницької роботи у відділеннях Науки про Землю, Технічні науки, Комп’ютерні науки, Математика, Фізика
і астрономія, Економіка, Хімія та біологія, Екологія та аграрні науки
(крім секції Науково-технічна творчість та винахідництво):
-
актуальність теми дослідження;
-
наявність елементів наукової новизни;
-
обгрунтованість отриманих результатів;
-
повнота огляду відомих результатів, близьких до теми роботи;
-
відповідність вимогам оформлення наукових робіт.
Критерії для оцінювання науково-дослідницької роботи
у секції Науково-технічна творчість та винахідництво:
-
актуальність, практичне, прикладне значення роботи;
-
наявність елементів науково-технічної новизни;
-
системність і повнота у розкритті теми; аргументованість висновків, їх відповідність отриманим результатам;
-
дослідницький характер роботи; доцільність та коректність використаних методів дослідження;
-
функціональна спроможність винаходу, наявність патенту;
-
відповідність вимогам оформлення наукових робіт.
Критерії для оцінювання науково-дослідницької роботи у відділеннях Історія, Філософія та суспільствознавство, Українська філологія
та мистецтвознавство, Іноземна філологія та зарубіжна література
(крім секції Літературна творчість):
-
аргументованість вибору теми дослідження, чіткість постановки проблеми, мети та завдань дослідження;
-
вміння чітко і ясно викладати свої думки, критично осмислювати використані джерела;
-
самостійність, оригінальність і доказовість суджень, наявність елементів наукової новизни;
-
повнота у розкритті теми, глибина аналізу літературних даних;
-
обґрунтованість поданих висновків, їх відповідність поставленим завданням та меті дослідження;
-
відповідність вимогам оформлення наукових робіт.
Критерії для оцінювання науково-дослідницької роботи
у секції Літературна творчість:
-
повнота розкриття теми та художніх образів;
-
оригінальність образно-художнього мислення;
-
власна творча неповторність;
-
грамотність викладу, культура оформлення.
Член журі, який оцінює науково-дослідницьку роботу учасника, заповнює оціночний лист. Оціночний лист підписується членом журі, який проводив заочне оцінювання, та головою журі секції.
Результати заочного оцінювання науково-дослідницьких робіт учасників вносяться до протоколу, який підписується усіма членами журі, та оголошуються учасникам напередодні захисту науково-дослідницьких робіт.
3.2. Оцінювання навчальних досягнень з базових дисциплін:
Результати перевірки контрольних робіт оформлюються протоколом
за підписами членів відповідних предметних комісій та оголошуються учасникам не пізніше 3-х днів після оформлення протоколу.
Для виконання контрольних завдань із базових дисциплін учасникам надається 3 (три) астрономічні години.
3.3. Захист науково-дослідницьких робіт:
Захист робіт проходить окремо в кожній секції.
Для захисту роботи автору надається до 7 хвилин, для відповіді
на запитання – до 3-х хвилин.
Захист здійснюється державною мовою; захист робіт з іноземних мов проводиться на відповідній іноземній мові.
Критерії для оцінювання захисту науково-дослідницької роботи
у відділеннях Науки про Землю, Технічні науки, Комп’ютерні науки, Математика, Фізика і астрономія, Економіка, Хімія та біологія, Екологія
та аграрні науки:
-
аргументованість вибору теми і методів дослідження;
-
ступінь самостійності і особистий внесок автора в роботу;
-
чіткість і логічність, послідовність і грамотність викладення матеріалу;
-
кваліфіковане ведення дискусії (вичерпність відповідей
і змістовність заданих запитань);
-
культура мовлення, вільне володіння матеріалом.
Критерії для оцінювання захисту науково-дослідницької роботи
у відділеннях Історія, Філософія та суспільствознавство, Українська філологія
та мистецтвознавство, Іноземна філологія та зарубіжна література:
-
аргументованість вибору теми дослідження;
-
критичний аналіз досліджуваної проблеми з виявленням особистого внеску учасника конкурсу в розв’язання порушеної проблеми;
-
чіткість і логічність, послідовність і грамотність викладення матеріалу;
-
кваліфіковане ведення дискусії (вичерпність відповідей
і змістовність заданих запитань);
-
культура мовлення, вільне володіння матеріалом;
-
наявність і доцільність додаткового матеріалу, що унаочнює основні результати дослідження (мультимедійна презентація, схеми, таблиці, малюнки, роздатковий матеріал тощо).
3.4. Вимоги до ілюстративного матеріалу, що супроводжує доповіді учасників конкурсу:
3.4.1. Наочні матеріали (графіки, таблиці, діаграми, схеми, фото тощо),
які використовуються при захисті науково-дослідницьких робіт, можуть бути представлені на:
- паперовому носії формату А2 і більше;
- електронному носії для демонстрації з використанням мультимедійних засобів.
Демонстраційний матеріал повинен не дублювати, а ілюструвати
та доповнювати доповіді учасників.
Після виступу всіх учасників у науковій секції журі проводить оцінювання їх виступів. Під час оцінювання виступів учасників забороняється присутність осіб, які не є членами журі.
Результати захисту науково-дослідницьких робіт фіксуються у протоколі оцінювання захисту науково-дослідницьких робіт, який підписується усіма членами журі.
Результати захисту науково-дослідницьких робіт оголошуються конкурсантам після виступу всіх учасників відповідної наукової секції
та підсумкової наради членів журі, − під час оголошення підсумкового протоколу конкурсу в науковій секції.
3.4. Підсумковий протокол, який є підставою для встановлення результатів конкурсу в кожній секції, складається на основі протоколів заочного оцінювання науково-дослідницьких робіт, оцінювання навчальних досягнень учасників із базових дисциплін та захисту науково-дослідницьких робіт.
Для визначення загальної суми балів необхідно підсумувати бали, отримані учасниками в усіх складових програми конкурсу. Максимальна сума балів, яку може набрати учасник, становить 100 балів.
Підсумки проведення конкурсу затверджуються наказом Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) та оприлюднюються на сайті Департаменту не пізніше ніж через 10 календарних днів після закінчення конкурсу.
4. Документація конкурсу
4.1. Для участі в конкурсі подаються наступні документи та матеріали:
-
заявка на участь у ІІ (міському) етапі конкурсу (загальна заявка
та заявка по кожній секції окремо);
-
науково-дослідницька робота (науковий реферат) на електронному носії (в тому числі для перевірки на плагіат) та в друкованому вигляді, оформлені згідно з Вимогами до написання, оформлення та представлення учнівських науково-дослідницьких (реферативних) робіт (розділ 8);
-
витяги із протоколів засідань журі секцій І (районного) етапу конкурсу (окремо до кожної роботи);
-
тези кожної науково-дослідницької роботи (відредаговані,
1 сторінка друкованого тексту) та додатково тези всіх учасників ІІ етапу конкурсу ‒ на одному окремому електронному носії ‒ від району і колективних членів, відповідно;- лист оцінювання науково-дослідницької роботи;
- паспорти експонатів ‒ за їх наявності, публікації;
- базу даних (список) учасників І (районного) етапу конкурсу;
- інформаційно-аналітичний звіт про проведення районних конкурсів
та конкурсів наукових товариств ‒ колективних членів МАН у друкованому вигляді та електронній формі;- ксерокопія свідоцтва про народження автора роботи;
- довідка про присвоєння ідентифікаційного номера автору роботи;
- учнівський квиток або завірена директором навчального закладу довідка з фотографією (надаються конкурсантами за вимогою журі перед написанням контрольних робіт та захистом робіт).
4.2. Документи на участь у ІІ (міському) етапі Всеукраїнського конкурсу та конкурсні роботи подаються з 14 по 22 січня 2016 року до КПНЗ «Київська Мала академія наук учнівської молоді» в оргкомітет конкурсу
за графіком.
4.3. Документація конкурсу зберігається у КПНЗ «Київська Мала академія наук учнівської молоді» не менше одного року.
5. Визначення переможців
5.1. Переможці ІІ етапу конкурсу (учасники, які посіли 1, 2, і 3 місця) визначаються в кожній науковій секції та у віковій групі (класі).
5.2. Переможці визначаються за сумою балів, отриманих в усіх складових конкурсу (заочне оцінювання науково-дослідницьких робіт, оцінювання навчальних досягнень учасників із базових дисциплін, захист науково-дослідницьких робіт):
перше місце – від 91 до 100 балів,
друге місце – від 81 до 90 балів,
третє місце – від 70 до 80 балів.
5.3. Участь у всіх складових конкурсу є обов’язковою. Конкурсант, який не брав участь в усіх складових конкурсу, не може претендувати на призове місце.
5.4. Кількість призових місць (перших, других та третіх) може становити:
- для учнів 11-х класів ‒ не більше 50 % від загальної кількості учасників у кожній секції з орієнтовним розподілом їх у співвідношенні 1:2:3;
- для учнів 9-х та 10-х класів ‒ не більше 30 % від загальної кількості учасників у кожній секції з орієнтовним розподілом їх у співвідношенні 1:2:3.
при рівності сум балів декількох учасників місця визначаються з урахуванням підсумків захисту науково-дослідницьких робіт.
-
Порядок розгляду спірних питань
6.1. У разі незгоди учасника з результатами оцінювання навчальних досягнень з базової дисципліни він має право подати апеляційну заяву на ім'я голови предметної комісії протягом 3-х (трьох) днів з моменту оголошення результатів.
В апеляційній заяві має бути зазначена причина подання апеляції.
Після прийому апеляційної заяви секретар відповідної секції повідомляє учаснику час і місце її розгляду.
Апеляційна заява розглядається головою та членами предметної комісії в присутності учасника та секретаря відповідної секції. Присутність інших осіб на засіданні щодо розгляду апеляційної заяви не допускається.
За підсумками засідання предметна комісія може прийняти рішення про зміну результату оцінювання контрольної роботи учасника, або відмовити
у задоволенні апеляційної заяви, про що складається відповідний протокол, який підписують усі члени предметної комісії.
У разі відсутності учасника на засіданні предметної комісії апеляційна заява не розглядається, результат оцінювання контрольної роботи залишається без змін.
Апеляційні заяви після оприлюднення підсумкового протоколу
не приймаються.
6.2. У разі виникнення питань щодо результатів захисту науково-дослідницьких робіт учасник може звернутися за роз'ясненнями до голови журі відповідної секції протягом 3-х (трьох) днів після їх оголошення. У такому разі учаснику членами журі надаються аргументовані роз'яснення та рекомендації.
6.3. У разі незгоди учасника із загальними результатами його участі
у конкурсі він має право подати про це апеляційну заяву в письмовій формі
до Організаційного комітету конкурсу протягом 3-х (трьох) днів з моменту оголошення результатів.
Для вирішення спірних питань щодо загальних результатів конкурсу організаційним комітетом створюється експертна комісія.
Експертна комісія формується із представників Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), організаційного комітету конкурсу та голови журі секції, учасник якої звернувся з відповідною заявою.
Експертна комісія розглядає подані учасниками заяви. За підсумками розгляду експертна комісія може прийняти рішення про зміну загального результату участі заявника у конкурсі, про що складається протокол, який підписують усі члени експертної комісії. Копія протоколу засідання експертної комісії надається заявнику для ознайомлення.
7. Нагородження учасників конкурсу
7.1. Результати проведення ІІ (міського) етапу конкурсу затверджуються наказом Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
7.2. Переможці ІІ (міського) етапу нагороджуються дипломами Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
7.3. За результатами конкурсу видаються збірки тез робіт переможців. Кращі роботи будуть рекомендовані для публікації у наукових та науково-методичних виданнях.
Конкурсні роботи авторам не повертаються.
8. Вимоги до учнівських науково-дослідницьких робіт
8.1. Конкурс має характер особистої першості.
На конкурс подаються науково-дослідницькі роботи (далі – роботи) проблемно-пошукового характеру, які відповідають віковим інтересам
та пізнавальним можливостям учасників конкурсу, свідчать про їх обізнаність щодо сучасного стану галузі дослідження, опанування ними методики проведення експерименту.
Конкурсні роботи виконуються державною мовою (у секціях російської мови та російської літератури дозволяється оформлення російською мовою). Захист у секціях іноземних мов проводиться відповідною іноземною мовою; до роботи з іноземної мови додається анотація іноземною мовою.
Тематика робіт довільна, але має відповідати напряму наукового відділення та профілю секції, на яку ця робота подається.
8.2. Науково-дослідницька робота друкується шрифтом Times New Roman текстового редактора Word (або Oрen Office) розміру 14 на папері формату А4 з інтервалом 1,5 (до 30 рядків на сторінці).
Поля: ліве, верхнє і нижнє – не менше 20 мм, праве – не менше 10 мм.
Обсяг роботи складає не більше 20 (для гуманітарних напрямів не більше 25) друкованих сторінок. До загального обсягу не входять: тези, додатки, список використаних джерел, таблиці та рисунки, які повністю займають площу сторінки.
Текст роботи має бути написаний без орфографічних, пунктуаційних та стилістичних помилок.
8.3. Кожна робота має ґрунтуватися на певних науковій та експериментальній базах, містити власні дані дослідів чи експериментів, спостережень, пошукової роботи, методику їх обробки, аналіз та узагальнення, посилання на відповідні наукові джерела, відображати власну думку дослідника.
8.4. У роботі повинні бути чітко відображені: мета, об`єкт та предмет дослідження, завдання, методика дослідження, актуальність. Зміст і результати досліджень викладаються стисло, логічно, грамотно та аргументовано. Назва роботи має бути стислою та відповідати суті наукової проблеми (завдання), що вирішується.
8.5. Подані учасниками конкурсу роботи розглядаються як авторські,
в яких достовірність наведених результатів підтверджуються науковими керівниками у відгуку.
8.6. Робота оформлюється у двох примірниках: один використовується журі під час її оцінювання, другий – учасником під час захисту. Примірники роботи мають бути ідентичними.
8.7. До розгляду не приймаються роботи, тема і зміст яких не відповідають профілю секції; роботи, що були представлені у попередні роки
і не мають суттєвого доопрацювання; роботи, які є плагіатом; компілятивні роботи без самостійного дослідження, опрацювання джерел та власних висновків з обраної тематики.
Також до розгляду не приймаються роботи без тез, відредагованих
та оформлених відповідно до цих вимог.
Автори таких робіт після заочного оцінювання отримують відповідну рецензію та до подальшої участі в конкурсі не допускаються.
8.8. Робота має бути побудована за певною структурою. Основними її елементами в порядку розташування є: титульний аркуш, тези, зміст, перелік умовних позначень, символів, скорочень, термінів (за необхідності), вступ, основна частина, висновки, список використаних джерел, додатки
(за необхідності).
8.9. У тезах подається стисла характеристика змісту роботи
з визначенням основної мети, актуальності та завдань наукового дослідження, зазначаються висновки та отримані результати проведеної роботи.
Обсяг тексту тез: одна сторінка формату А-4, набирається у текстовому редакторі Word шрифтом Times New Roman розміром 14 з міжрядковим інтервалом 1,5. Тези подаються у друкованому вигляді та в електронній формі.
У заголовку тез наводяться такі дані: назва роботи; прізвище, ім`я, по батькові автора; клас, назва навчального закладу, району; прізвище, ім`я, по батькові та посада (за наявності – науковий ступінь, вчене звання) наукового (педагогічного) керівника.
8.10. Титульний аркуш заповнюється згідно із додатком.
8.11. Зміст подається на початку роботи, фактично є планом науково-дослідницької роботи та містить найменування і номери початкових сторінок усіх розділів, підрозділів, зокрема вступу, основної частини, висновків, додатків, списку використаних джерел тощо.
8.12. У вступі коротко обгрунтовуються актуальність і доцільність обраної теми, підкреслюється сутність досліджуваної проблеми; формулюються мета роботи та зміст поставлених завдань, об'єкт і предмет дослідження; подаються перелік використаних методів дослідження, характеристика роботи (теоретична, прикладна); вказуються нові наукові положення, запропоновані учасником особисто. ступінь новизни (вперше отримано, удосконалено, набуло подальшого розвитку); повідомляється про наукове використання результатів досліджень або даються рекомендації щодо їх використання, для прикладних робіт повідомляється про прикладну цінність отриманих результатів.
Зазначаються конкретний особистий внесок автора, відомості
про публікацію роботи та апробацію її результатів (за наявності).
8.13. Основна частина роботи складається з розділів, підрозділів, пунктів, підпунктів, має точно відповідати темі роботи і повністю її розкривати; складається з огляду наукової літератури, аналізу стану проблеми на момент дослідження, експериментальної частини, розкриває методи дослідження, хід роботи, подає аналіз отриманих результатів та їх оцінку.
8.14. Висновки повинні містити стислий виклад результатів вирішення наукової проблеми та поставлених завдань, зроблених у процесі аналізу обраного матеріалу, оцінок та узагальнень. Необхідно підкреслити їх самостійність, новизну, теоретичне та (або) прикладне значення, обгрунтувати достовірність результатів та надати рекомендації щодо їх використання.
8.15. Список використаних джерел слід розміщувати одним із таких способів: у порядку появи посилань у тексті (найбільш зручний
у користуванні), в алфавітному порядку прізвищ перших авторів або заголовків, у хронологічному порядку.
Відомості про джерела складають відповідно до вимог, зазначених у державних стандартах: подається література із зазначенням автора, назви наукового джерела, місця видання, назви видавництва, року видання – відповідно до вимог науково-бібліографічного оформлення; посилання на сайти, портали, Інтернет ресурси розміщуються окремо в кінці списку використаних джерел без нумерації під заголовком: «ІНТЕРНЕТ РЕСУРСИ»).
8.16. Додатки містять допоміжні або додаткові матеріали, необхідні для повноти сприйняття роботи, кращого розуміння отриманих результатів: проміжні математичні доведення, формули та розрахунки, додаткові таблиці, графіки, схеми, ілюстрації, рисунки, фотографії тощо.
|
|
Додаток 4до Правил проведення ІІ (міського) етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Київського територіального відділення Малої академії наук України (Київської Малої академії наук учнівської молоді) |
Зразок оформлення Титульного аркуша
Міністерство освіти і науки України
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ і НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ міськОЇ РАДИ
(київської міської державної адміністрації)
КИЇВСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ ВІДДІЛЕННЯ МАЛОЇ АКАДЕМІЇ НАУК УКРАЇНИ
(КИЇВСЬКА МАЛА АКАДЕМІЯ НАУК )
відділення
секція
базова дисципліна
(Назва РОБОТИ)
РОБОТУ ВИКОНАВ:
статус у МАН (слухач, кандидат, дійсний член)
прізвище, ім’я, по батькові
повна дата народження
учень (учениця) ___ класу
назва навчального закладу, район
(якщо робота виконувалася і подається
від позашкільного навчального закладу, вказується тільки назва відповідного закладу)
домашня адреса, контактні телефони (домашній та мобільний), адреса електронної пошти
науковий/педагогічний керівник (прізвище, ім`я по батькові (повністю), вчене звання, місце роботи, посада, науковий ступінь, контактні телефони)
(науковий/педагогічний керівник власноруч робить запис: «Рекомендую до захисту»,
дата, підпис)
КИЇВ – 20__
(Увага! На другій сторінці (окремий аркуш) зазначається тільки назва роботи)
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Департаменту освіти і науки,
молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської
міської державної адміністрації)
від 02 грудня 2015 року №725
Перелік наукових відділень та секцій ІІ (міського) етапу
|
|
Відділення |
Секція |
Базова дисципліна |
І |
Історія |
Археологія |
Історія України |
Етнологія |
|||
Історія України |
|||
Всесвітня історія |
|||
Історичне краєзнавство |
|||
ІІ |
Науки про Землю |
Географія та ландшафтознавство |
Географія |
Геологія, геохімія та мінералогія |
|||
Гідрологія |
|||
Метеорологія та кліматологія |
|||
Геоінформаційні системи |
|||
ІІІ |
Філософія
|
Філософія |
Історія України |
Соціологія |
|||
Теологія, релігієзнавство
|
|||
Правознавство |
|||
Педагогіка |
Українська мова
|
||
IV |
Технічні науки |
Технологічні процеси
|
Фізика,математика(за вибором)(для секції Архітектура та дизайн - малюнок) |
Електроніка та приладобудування |
|||
Матеріалознавство |
|||
Машинобудування
|
|||
Інформаційно-телекомунікаційні системи та технології |
|||
Екологічно безпечні технології ресурсозбереження |
|||
Авіа- та ракетобудування |
|||
Науково-технічна творчість
|
|||
Архітектура та дизайн |
|||
V |
Комп’ютерні науки |
Комп'ютерні системи та мережі |
Математика |
Безпека інформаційних
|
|||
Технології програмування |
|||
Інформаційні системи, бази даних та системи штучного інтелекту |
|||
Internet-технології та WEB дизайн |
|||
Мультимедійні системи, навчальні та ігрові програми |
|||
VI |
Українська філологія
|
Українська мова |
Українська мова
|
Українська література |
|||
Фольклористика |
|||
Літературна творчість |
|||
Журналістика |
|||
Мистецтвознавство |
|||
VIІ |
Іноземна філологія
|
Зарубіжна література |
Українська мова
|
Російська мова |
Російська мова |
||
Російська література |
Російська мова, зарубіжна література (за вибором) |
||
Англійська мова |
Англійська мова |
||
Німецька мова |
Німецька мова |
||
Французька мова |
Французька мова |
||
Іспанська мова |
Іспанська мова |
||
Італійська мова |
Італійська мова |
||
Китайська мова |
Китайська мова |
||
Сходознавство |
Мова країни за тематикою дослідницької роботи |
||
VIІІ |
Математика |
Алгебра та початки аналізу |
Математика |
Геометрія |
|||
Прикладна математика
|
|||
IX |
Фізика і астрономія |
Теоретична фізика |
Фізика |
Експериментальна фізика |
|||
Оптика та лазерна фізика |
|||
Біофізика |
|||
Астрономія та астрофізика |
|||
Аерофізика та космічні дослідження |
|||
Х |
Економіка |
Економічна теорія та історія економічної думки |
Математика |
Мікроекономіка
|
|||
Фінанси, грошовий обіг і кредит |
|||
XІ |
Хімія та біологія |
Хімія |
Хімія |
Біохімія, молекулярна біологія, генетика та селекція |
Біологія |
||
Загальна біологія та біологія людини |
|||
Мікробіологія |
|||
Медицина |
Біологія, хімія, фізика(за вибором) |
||
Валеологія |
Біологія, хімія(за вибором) |
||
Психологія |
Біологія, історія України(за вибором) |
||
XІІ |
Екологія та аграрні науки |
Екологія |
Біологія, хімія(за вибором) |
Екологія тваринного світу (зоологія, зоотехнія
|
|||
Екологія рослинного світу (ботаніка) |
|||
Гідроекологія |
|||
Лісознавство та агрономія, охорона довкілля та збалансоване природокористування |





